جهت دریافت خدمات و تخفیف ویژه با ما در تماس باشید.

شستشوی مبل با شامپو فرش

شستشوی مبل با شامپو فرش

شستشوی مبل با شامپو فرش را قصد داریم در این بخش از مقالات آموزشی تهران تک به شما آموزش دهیم، تمیز کردن هر قسمتی از خانه سختی‌ های مخصوص به خودش را دارد، مخصوصا که باید مواد شوینده مناسبی را برای این فرایند انتخاب کنیم. چرا که انتخاب نادرست مواد شوینده، می‌ تواند به لوازم خانگی شما آسیب بزند و طول عمر آن‌ ها را کاهش دهد. در این مقاله می‌ خواهیم بدانیم که آیا شستشوی مبل با شامپو فرش همانند شستشو مبل با بخارشو ممکن است یا خیر؟

بله. برای شستشوی مبل می‌ توان از شامپو فرش استفاده کرد. شامپو فرش علاوه بر شستشوی موکت و فرش، می‌ تواند برای تمیز کردن لکه‌ های سرسخت مبل نیز استفاده شود. این شامپو با قدرت لکه بری بالا و رایحه خوش، می تواند مبل های شما را تمیز و خوشبو کند. در ادامه شما را با مراحل شستشوی مبلمان با شامپو فرش آشنا می‌ کنیم و در نهایت به بررسی معایب این روش می‌ پردازیم.

مراحل شستشوی مبل با شامپو فرش

شامپو فرش در گذشته تنها برای شستشوی فرش و موکت استفاده می‌ شد، اما کم کم و با گذشت زمان به عنوان یک ماده شوینده موثر برای شستشوی مبل شناخته شد. البته باید در نظر داشت که این شامپو برای شستشوی پارچه مناسب است و به هیچ عنوان از آن برای تمیز کردن مبل‌ های چرمی‌ و یا پلاستیکی استفاده نکنید. در ادامه با مراحل این فرایند آشنا خواهیم شد.

مراحل شستشوی مبل با شامپو فرش
مراحل شستشوی مبل با شامپو فرش

1. مبل را برای شستشو با شامپو فرش آماده کنید.

در ابتدا خرده ریز ها و باقی مانده غذا را از روی مبل بردارید. شما می‌ توانید با کمک جارو برقی و یا یک برس کوچک، تمام سطح مبل را پاکسازی کنید. تشک‌ های مبل را در محیط بیرون از خانه بتکانید تا مبل شما برای شستشو آماده شود.

2. نکات ایمنی شستشوی مبل را رعایت کنید.

از آنجایی که مبل‌ ها از پارچه‌ های متفاوتی ساخته شده اند، قبل از شستشو باید به برچسب های روی مبل توجه کنید. برای مثال اگر روی مبل برچسب W درج شده باشد، باید آن را فقط با آب بشویید. WS به این معناست که شما مجاز به استفاده مواد شوینده هستید. S به معنای شستشوی خشک و X به معنای شستشو توسط افراد متخصص است.

3. محلول شستشو شامپو فرش را آماده کنید.

بر اساس دستورالعملی که روی شامپو فرش نوشته، محلول آب و مایع شوینده را به نسبت صحیح آماده کنید. سپس محلول را آنقدر هم بزنید تا روی آن کف کند. کف حاصله را با یک پارچه تمیز بدون پرز، بر روی مبل بکشید. توجه داشته باشید که نباید محلول را به طور مستقیم بر روی مبل بکشید. اگر انجام این کار برای شما مشکل است می توانید از شامپو فرش های آماده استفاده کنید.

4. تست نقطه ای انجام دهید.

پارچه آغشته به محلول را روی یک نقطه مخفی مبل، به صورت دایره وار بکشید. بعد از گذشت چند دقیقه یک پارچه خیس روی آن فشار دهید. اگر پارچه رنگ مبل را به خود جذب کرد، از محلول رقیق‌ تری استفاده کنید. این کار تستی می باشد و حتما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید، که اگر پارچه مبل شما با این مواد سازگاری نداشت به کل پارچه مبل صدمه نزنید.

5. مبل را با محلول آب و شامپو فرش شستشو دهید.

در این مرحله کل مبل را به صورت دایره وار با دستمال آغشته به کف بکشید. سپس یک پارچه تمیز نمدار دیگر بردارید و تمام سطح مبل را از شامپو فرش پاک کنید. آنقدر این مرحله را تکرار کنید تا اثری از شامپو فرش روی مبل باقی نماند.

6. مبل را خشک کنید.

در آخر مبل را در معرض نور خورشید و یا جریان باد قرار دهید تا کاملا خشک شود. اگر این امکان را ندارید، می‌ توانید از پنکه و یا سشوار استفاده کنید. این مرحله تاثیر بسیار در نتیجه نهایی می گذارد. اما دقت کنید که اگر از سشوار استفاده کردید حتما فاصله با پارچه مبل را رعایت کنید چون دمای بالای مبل امکان صدمه به پارچه مبل را دارد.

معایب استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش یک لکه بر قوی است اما سرسختانه‌ ترین لکه‌ ها را مانند مواد نانو نمی تواند از بین ببرد. اما شستشوی کامل مبل با شامپو فرش را توصیه نمی‌ کنیم و بهتر است آن را تنها برای از بین بردن لکه‌ های سطحی مبل استفاده کنید. استفاده مداوم از شامپو فرش باعث صدمات زیر به مبلمان شما می‌ شود.

  1. به الیاف پارچه مبل آسیب می‌ زند. زیرا با فشار زیاد بر روی مبل کشیده می‌ شود و آلودگی‌ ها را به عمق می‌ برد.
  2. آلودگی‌ ها و شامپو های باقی مانده در عمق مبل، باعث پوسیدگی پارچه می‌ شود.
  3. خشک شدن مبل در این روش طولانی‌ تر است و اگر روی مبل نمدار بشینید، دوباره لک می‌ شود.
  4. استفاده از محلول غلیظ شامپو فرش، ممکن است رنگ مبل را کم رنگ‌ تر کند. بنابراین قبل از مصرف، حتما دستورالعمل روی آن را مطالعه کنید.
  5. استفاده مکرر از شامپو فرش باعث خشکی پارچه می‌ شود و الیاف پارچه نرمی‌ و لطافت خود را از دست می‌ دهند.
معایب استفاده از شامپو فرش
معایب استفاده از شامپو فرش

مبل شویی در منزل با دستگاه بهتر است یا شامپو فرش

شستشوی مبل با شامپو فرش یکی از روش‌ های تمیز کردن مبل در منزل است. اما همان‌ طور که گفته شد، استفاده مکرر از این روش می‌ تواند به پارچه مبل شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است شستشوی مبل خود را به افراد متخصص بسپارید که این کار را به صورت حرفه ای و با دستگاه مخصوص انجام می‌ دهند.

مبل شویی تهران تک یکی از بهترین شرکت‌ های خدماتی و نظافتی است که مبل شویی در منزل با دستگاه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می‌ دهد. این مجموعه با به کارگیری افراد متخصص، مبل شما را بدون آسیب و در کوتاه‌ ترین زمان می‌ شوید. همچنین خدمات مشابهی چون شستشوی تشک خوشخواب و شستشوی فرش در منزل نیز توسط تهران تک، ارائه می‌ گردد.

مبل شویی در منزل با دستگاه بهتر است یا شامپو فرش
مبل شویی در منزل با دستگاه بهتر است یا شامپو فرش

سخن آخر 

تمام تلاش ما این است که تمام تجربیات خود را که می تواند در نظافت مبلمان منزل شما کمک ساز باشد را به شما آموزش دهیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود، میتوانید این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، و اگر شما هم تجربه ای از مبل شویی با شامپو فرش را دارید حتما در بخش دیدگاه برای ما کامنت بگذارید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
small_c_popup-1.png

جهت ایجاد سفارش خدمات به صورت آنلاین لطفا فرم زیر را پر کنید.

سفارش آنلاین